יום שבת, 29 בדצמבר 2012

אחרי חצי שנה / ד"ר רותי קלמן





עברה חצי שנה מאז קיבלתי עלי את ניהול הספרייה העירונית בדימונה ואולי הגיע הזמן לעשות סיכום קטן של תחושות והתרשמות.

למדתי להכיר את הצוות של הספריה, וגיליתי את מה שכולכם כבר ידעתם. יש לי צוות נפלא. כל אחד עושה את עבודתו נאמנה. כולם נכונים לעזור ויש שיתוף פעולה כשצריך. מתגובות הקהל אני מקבלת אישור לכך. הדבר הראשון הטוב  שקורה לקהל שמגיע הוא האווירה הנעימה בספריה, שכן כולם עובדים לא בגלל שמשלמים להם משכורת, אלא בגלל שהם נהנים לעזור לקהל להרגיש טוב, נענים לכל שאלה ובקשה ככל יכולתם, עוזרים לבחור ספרים, ומאפשרים לקהל הסטודנטים ללמוד בשקט. כל אירוע בספריה, נרתמים אנשי הצוות לעזור ולהכין את המקום, להרים טלפונים, להכין כיבוד ולסדר. למחרת האירוע כשאני נכנסת מוקדם בבוקר לספריה. כבר מקדמות אותי צביה ומרים, המנקות, בשאלה המלווה בנימה של חרדה: היו אנשים? וכשאני אומרת, שהיו, והאולם היה מלא והערב היה מוצלח, הן מחייכות בשביעות רצון. כי גם הן שותפות לאהבת המקום, וגם הן רוצות שהכל יצליח, ולהבדיל, כשאני משתפת אותן בתסכוליי כשהקהל לא מגיע למרות שהמופע עצמו היה טוב, הן מנחמות אותי, כמו כל השאר, ואנו כולנו מקווים שבפעם הבאה יבואו. שהרי למי אנו מביאים מופעים ואירועים ומשלמים על כך כסף רב? עבורכם, ידידי הדימונאים, כדי להנעים לכם שעה קלה של תרבות ומוסיקה ושאר רוח.

ותחשבו באמת איזה דבר נפלא זה להגיע למקום שמקבל אתכם בשמחה ובחיוך ובמאור עיניים. מקום המעניק לכל הדימונאים שירותי קריאה בחינם, שעות סיפור בחינם, אירועי תרבות, מופעים וסדנאות במחיר סמלי, שמנסה להנעים את שהייתכם במקום בתערוכות, ובפינות ישיבה ובעיתונים יומיים, ואת הילדים בשטיחים מרהיבים, פופים ובובות ענק. מקום שבו אתם מוצאים לא רק ספרים על המדף, אלא גם אוזן קשבת, ואמפטיה ובעיקר חיוך. ואני חושבת שבשם רבים מכם אני יכולה להודות לצוות שלי על מה שהם מעניקים מכל הלב.

ידידי הדימונאים, הספריה קיימת בשבילכם ובחינם. הקיץ יהיה מלא בפעילות לילדים – הצגות ילדים, סדנאות ושעות סיפור מיוחדות. בשנה הבאה צפויים לכם אירועים מעניינים אחרים, גם למבוגרים. אשתדל להביא לידיעתכם את כל פרטי האירועים ואתם רק צריכים לעקוב אחר הפרסומים בעיתונים המקומיים, ובפייסבוק (ספריה ציבורית דימונה) והכי חשוב - להגיע.

והנה האירועים הכי קרובים: 1.7.12 בשעה 10:00 תהיה סדנה לנוער של הכנת חמסות, שלטים לחדר ועוד. בשעה 17:00 תהיה סדנה לגיל הרך של הכנת חיות: תרנגול, צב וכדומה. ב-5.7.12 במסגרת אירועי לילה לבן שכבר התפרסמו, תהיה גם סדנת קיפולי נייר של אלי חיון בשעה 17:00 בספריה, וגם שתי הצגות של תיאטרון המזוודה, חינם לילדים: 17:30 סמי השטוח וב-19:30
הברווזון המכוער וכביסה בכפר. בואו ותיהנו.

 שבת שלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה