יום חמישי, 16 במאי 2013

מגזינים דיגיטליים / ד"ר רותי קלמן



השיטוט באינטרנט כיום הוא אינסופי, ואנחנו יורים לכל הכיוונים בנסותנו למצוא נושאים שמעניינים אותנו. אז הנה הצעה שאולי תעניין אתכם. אותי היא עניינה.
מדובר במגוון של מגזינים איכותיים וידועים בנושאים שונים שאפשר להיכנס אליהם מהמחשב שבבית. יושבים מול המחשב וקוראים חינם להנאתנו ממגזין שמעניין אותנו. הטבת אי-תשלום המנוי, ניתנת רק דרך הספריות. לכן, כל שעליכם לעשות הוא להיות רשומים בספרייה העירונית דימונה, ולהודיע לנו על רצונכם להיות מנויים. ביחד עם המגזין תקבלו גם את תחושת הדיפדוף המתבטאת ברעש דמוי "דיפדוף" וניתן גם ללחוץ על העמוד הרצוי ולראותו בהגדלה.
אז מה ב"תפריט"? הנה. לאוהבי הרכבים הממונעים למיניהם קיים המיגוון הבא: מוטו, מוטו מדריך, אוטו, motorcar ו-mountainbike לאוהבי אופני הרים. אם אתם אוהבים עיצוב בתים – פנים וחוץ, מוצעים לכם המגזינים האיכותיים: בית&נוי ונישה, שכוללים הצעות, ספקים, טיפים, ודפים מעוצבים להפליא. לזוגות העומדים להינשא יש את with love (באהבה) המציע  שמלות כלה, פרחים, עיצובים, שימוש נכון בתקציב, והצעות לירח דבש.
עצות בתחום ההורות ניתן למצוא במגזין "הורים וילדים" שנחשב לאוטוריטה מקצועית בתחום ההורות בזכות הכתבות העדכניות, העצות המעשיות והמומחים שכותבים בו מגוון תחומים שמעניינים הורים, כגון: בריאות, פסיכולוגיה והתנהגות. בכל גיליון יש נושא אחר. באחרון – הנושא הוא: עצמאות אישית (לא לאומית), וכך אנו מקבלים כתבות כגון: אז מה עושים עם העצמאות הזו – לחופש נולד – להיפטר  מסוכרים ומכעסים – משהו מטריד אותי – עצמאית בשטח – מקיץ אל החלום (החלומות של הילדים מאפיינים את הגילים השונים) – למקומות, היכון, זחל (על זחילות שונות של תינוקות ומה קורה כשפוסחים על זחילה זו או אחרת) ועוד ועוד כתבות; לענייני ניהול יש את המגזין סטטוס.
עצות לחיים מודעים, בריאים מאוזנים ומאושרים – תוכלו למצוא במגזין חיים אחרים. דרך האוכל, מגזין הגסטרונומיה המוביל ימזג עבורכם את הטעמים והריחות של המטבח הישראלי על גווניו ויציג מדי חודש מתכונים חדשים, הצעות הגשה, טיפים, מידע צרכני ועוד.
לאוהבי האופנה יקרוץ המגזין BelleMode כשבגיליון האחרון שלו מופיעה אנה ארונוב; ואפרופו אנה ארונוב  - לדוברי הרוסית – יש מגזין בשם Mama. אוהבי המדע יפנו למגזינים – גלילאו, גלילאו צעיר ו-Popular science ואוהבי הטבע, אוווו, בשבילם יש שפע של מגזינים: טבע הדברים, ילדי טבע הדברים, עיתון חי, מטיילים, מסע אחר ומסע ישראלי.
והנה לדוגמא תוכן העניינים בגיליון האחרון של מגזין: ילדי טבע הדברים (אפשר כמובן לעיין גם בקודמיו): גם לפילונים וקרנפונים יש בית יתומים – טבע צעיר: על אופרה ומזלות – לאן לקחת את ההורים? (התשובה בגוף הכתבה: גשר החבלים בפארק נשר) – חי-דשות מהספארי ברמת-גן – יש מה לאכול (על העץ כליל החורש ממשפחת הקסאלפיניים, שתרמה לנו גם את עץ החרוב. הכתבה כוללת מתכון לריבה מפרחי כליל החורש) – מי רוצה לאמץ אותי? מדור המציע בעלי חיים לאימוץ. והם כותבים: זכרו! מאחורי כל זוג עיניים יש נשמה – אתם ואנחנו – ציורים שילדים שולחים למערכת – סיפורי וטרינריים – שאלות קוראים לד"ר אפי וגשל – מבט על החי-כיף – גן החיות בראשון לציון – שעור שחיה לשחפים, ובו  מגיעה הכתבת לאיי אכזיב עם קיאק והיא מספרת על מחזה מרגש שראתה כשאמא שחפית לימדה את שני אפרוחיה לשחות – איתמר והחילזון: ילד כותב מה קרה אחר-צהריים אחד כששיחק עם חברו יונתן בגינה שליד הבית – מגד בארץ הירקות: מספרת על המלפפון ממשפחת הדלועים ומסבירה אפילו איך מחמיצים מלפפונים – צילומים שילדים שולחים – מטבע הספרים:על ילד שאוהב מאד שוקולד ובסוף משחקים שונים לילדים.
דוגמא נוספת אציג בפניכם מהמגזין Popular science. בגיליון האחרון מופיעות הכתבות האלה, שהן בעברית למרות השם הלועזי: הלוויתן הנדיר ביותר שאבד והלוויתן המדבר – הגלגל הענק הגבוה ביותר – שובו של ה-Alvin צוללת מחקר בת 49 זוכה למהפך – אפס השפעה – חיווט המוח מחדש – קרב נפשי – הגאון שבפנים (על נפגעי ראש שהופכים להיות מחוננים בתחום כלשהו), ועוד.
כיצד תשתמשו בהטבה זו? פנו לספרייה בטלפון 08-6559327 או הגיעו אליה. לאחר שתשאירו את פרטיכם, ניתן לכם קוד כניסה ראשוני.
השלב הבא יהיה להיכנס לאתר הבית שלנו באינטרנט: דימונה ספרייה עירונית – הספרייה  http://www.hasifria.org.il/dimona/heb/Main/   להיכנס דרך גישה לכתבי עת דיגיטליים – נרשמים וזהו. מתי שתרצו ולכמה זמן שתרצו, תוכלו לשבת ולהתענג על כתבי העת המעניינים האלה.
עידן חדש, חברים, הספרייה מגיעה אליכם הביתה, ומביאה לכם מתנה. נצלו אותה.


מלבד זאת, נכנסנו לחודש "ישראל קוראת" אז קיראו וגם הציצו בתוכניות הספרייה. וכבר אתם יכולים לרשום לעצמכם: סדנת סיפור-יצירה בפלסטלינה של ארבע פגישות לגילאי בית-ספר החלה ב-12.5.13 נא להירשם; הצגת ילדים: גומת המים הקסומה, של תיאטרון צחוקלה תהיה בספרייה ב-19.5.13 בשעה 17:30 בדיוק, ומיד אחריה, ב-19:15 נפגשי לכיבוד קל ואז למפגש מרתק: בין שני עולמות – בין הרב גיסין, חסיד ברדסלב לבין המוסיקאי המוכשר, דוד לביא, פיינליסט "כוכב נולד" – על הכוונה שבתפילה מול הכוונה שבשירה, – יהיה מרתק. וגם - חגיגת הפנינג לקראת שבוע הספר תתרחש ליד הספרייה ב-2.6.13.
קריאה נעימה ושבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה