יום שלישי, 3 ביוני 2014

הגבעות השחורות של דרום דקוטה / ד"ר רותי קלמן


הגבעות השחורות של דרום דקוטה נקראות כך בגלל העצים הצפופים הנראים מרחוק כגבעות שחורות. בין המערות שבעובי היער הצפוף, אורב אדם לטרפו. בספר "גבעות שחורות" של נורה רוברטס ישנו אדם הנוהג כחיה, וחיה הנוהגת כאדם.
לילי וקופר הם חברים מילדות. בשעה שהוריו של קופר עמדו על סף גירושין, הם שלחו אותו מניו-יורק לדרום דקוטה לחווה המרוחקת של סבו וסבתו, אותם כמעט לא הכיר. קופר מצוברח ובטוח שהוא ישתעמם הרחק מביתו, מחבריו ומהעיר הגדולה. להפתעתו הרבה הוא מסתדר מצויין עם סבו וסבתו המעניקים לו את האהבה המשפחתית, אותה אין הוא חווה בביתו. הוא גם פוגש במקום את לילי, שהיא כמעט בגילו, והשניים מוצאים שפה משותפת, כשהם מתכתבים במהלך השנה, ונפגשים בכל קיץ בחווה. 
באחד מטיוליהם הם פוגשים פומה, ולילי מוקסמת "עיניה הכהות והחדות מדדו את הפומה מקצה אפה עד זנבה. אף שרעדה מפחד, התמלאה במשהו נוסף. השתאות. היא ראתה את עיני החיה נוצצות באור הדמדומים, מביטות היישר אליה. בגרון יבש, חשבה: היא יפהפייה. כל כך יפה. הפומה פסעה בחן ובהתה בהם כשוקלת אם לתקוף או לסגת." הם יוצאים בשלום מההרפתקה, אבל בליבה נשבית לילי בקיסמה של החיה היפה. בעתיד היא תחקור אותה כמדענית, ותגדל פומה אחת מיוחדת, בשם בייבי. הפומה שייכת למשפחת החתוליים, ולאחת מהגדולים שבה. היא חיית צייד. שוכנת ביערות הרריים, והיא שנייה בגודלה לאחר היגואר. הפומה צדה בלילות וחיה ביחידות. בדרך כלל היא נועצת את שיניה בצוואר הקורבן, כשהניבים החדים שלה לא משאירים לו כל סיכוי.
כשהם מתבגרים נפרדות דרכיהם של לילי וקופר. לילי מנהלת חוות מקלט לחיות בר שעברו התעללויות. היא עובדת במסירות רבה, כשכל כולה נתון לחיות, ולצוות שלה ולמתנדבים. זהו מקלט שאמור להגן על החיות, והמקום פתוח לביקורי קהל, שמממן את הטיפול בהן. אבל ההגנה על החיות, אינה פותרת את הבעייה שלילי ניצבת בפניה, ולבעייה קוראים איתן האו.
איתן האו, הוא בחור שמוצאו משבט הסיוקס, אינדיאנים, שראו בגבעות השחורות את מרכז העולם המקודש "פאהה סאפא", ואת האדמה כמקודשת. האדם הלבן, חתם חוזה איתם שהבטיח להם מקום, אבל אז מצאו זהב, באזור, והמתיישבים החדשים סירבו לכבד את החוזה עם האינדיאנים. איתן גדל עם אב עריץ , שגרם לבנו לשנוא ולבוז לאמו ולנשים ולהפוך לפסיכופט. הוא עבד תקופה קצרה במקלט כמתנדב, דעותיו על  נשים הוקצנו והוא החל להרוג להנאתו, כשהוא משכנע את עצמו שהוא עושה זאת למען האדמה הקדושה של אבותיו. מכיוון שלילי ראתה את הנרצחת הראשונה שלו, הוא מרגיש במוחו המעוות שהם קשורים בגורל, והוא חי במערות ומשקיף על המקלט לחיות הבר, אותו היא מנהלת, ומתכנן להורגה.
לאחר שהוא משאיר סימנים במקום עבודתה, במקלט לחיות הבר, כדי לגרום לה לפחד, כולם מבינים שהיא אכן בסכנה גדולה, ומנסים לנקוט בכל ההגנות האפשריות, תוך ניסיון להמשיך בשיגרת הטיפול בחיות וקבלת המבקרים, ולקופר יש משימה נוספת. 
לאחר שעבד בניו יורק כחוקר, עוזב קופר את ניו-יורק ומגיע לדרום דקוטה לעזור לסבו בחווה, כשבריאותו של הסב מתערערת.  שתי משימות נוספות וחשובות עומדות בפניו. להחזיר את לילי אליו, לאחר פרידה של שנים, ולהגן עליה מפני האיום הממשי המסתתר בהרים.
לילי וקופר, הם טיפוסים כריזמטיים, חריפי שכל, ובעלי כושר מנהיגות. אבל האם כל אלה יעמדו להם ברגעים הגורליים? קיראו ותדעו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה