יום שלישי, 16 ביוני 2020

'איך זה קרה?' מאת מייקל קוריטה תרגום: ירון פריד

כתבה: ד"ר רותי קלמן



"איך זה קרה?" שואל את עצמו קורא הספר לאורך כמעט 352 עמודי הספר. גם רוב בארט, חוקר האף בי איי, שנשלח לעיירת הולדתו, פורט הופ, שבמדינת מיין, שואל אותה השאלה, ובכל פעם שהוא חושב שהגיע לאמת, מתגלה משהו שמשנה את נקודת המבט.


רוב נשלח לעיירה לחקור את מקרה ההיעלמות של ג'קי, בתו היחידה והאהובה של הווארד פלטייר, ואת היעלמות אהובה, איאן קלי. וכמו תמיד בעלילת מתח, שבה מעורבים רצח, סמים ואלכוהול, מנסים הרעים להערים ולהתל בטובים, וכל הדרכים לכך כשרות.


העדה המרכזית, היא בחורה צעירה וקטנטונת בשם קימברלי (קימי) קרפו, שגדלה בלא הורים וילדה בת, אותה מגדלת סבתה. קימי ידועה לא רק בהסתבכויותיה עם סמים ואלכוהול, אלא אף בסיפורים הרבים שהיא מספרת, שגורמים לכך, שתושבי פורט הופ כבר לא מאמינים לאף מילה שלה. לכן, כשהיא מספרת בהודאתה לרוב בארט, על מתיאס קֶרֶב, שבארט מכיר אותו מילדותו, תושבי המקום לא ממש מאמינים. מתיאס, לפי סיפורה של קימי, הזמין אותה ואת קאס חברתה לבלות עם סמים, אלכוהול ושחייה באגם, ליד אחד הבתים שהוא אחראי לתיחזוקם. קימי לא רצתה לקחת סמים, כי ניסתה להיגמל, אבל קאס דווקא התלהבה וקימי נכנעת. "אז אני כאילו רציתי להיגמל, כמו שאמרתי, אבל אם קאס ומתיאס היו עוזבים ביחד, הייתי נשארת לבד, לא ככה? רק אני וכמה בירות עלובות בשישי בערב. מי רוצה דבר כזה? אז אני כאילו... טוב. אתה יודע איך זה הולך, נכנעתי...


והן נסעו איתו לבית. אבל אחרי שהשתכרו וקאס ומתיאס לקחו סמים, הם חוזרים לאוטו, וכשהם עוברים ליד בית הקברות הישן, מתיאס דורס את ג'קי שעומדת על הדרך, ויורה באיאן כשנראה כאילו במקרה נפלט לו כדור. לאחר מכן, מספרת קימברלי, מכריח מתיאס את קאס ואותה, לעזור לו לזרוק את הגופות לאגם. לאחר שהם מטביעים את הגופות באגם, הם נוסעים. הבנות בהלם, ומתיאס מחלק להן הוראות בדרך כיצד לנקות את בגדיהן וכל מה שנגעו בו, ומאיים עליהן שיהרוג אותן אם הן תספרנה למישהו, ושהוא יידע על-כך מיד.


כשתוכן הודאתה של קימי נפוץ בעירה, מתקשים רוב התושבים לקבל את דבריה, בעיקר משום שהיא ידועה כשקרנית, ואילו מתיאס ידוע כבחור צעיר ישר, מוכשר ואחראי, שלא נוגע בסמים ואלכוהול. כעבור יומיים מהמקרה, נמצאת קאס ללא רוח חיים.


רוב בארט, החוקר של האף בי איי, מומחה להודאות של נחקרים. הוא יכול לדעת כמעט בוודאות, כשהנחקר משקר. הוא יודע שקימי לא משקרת, ולמרות שהוא בדעת מיעוט, הוא מצליח לשכנע את המשטרה לשלוח צוללנים לאגם, כדי למצוא את הגופות. אבל הגופות לא נמצאות. קימי, שלא התאוששה מהמקרה, נתפסת על מהירות, עם אלכוהול וכדורים לידה, ונראה לשוטרים, שהיא ביקשה להיעצר. היא מצפה לשמוע מבארט שהסיפור נגמר, שהגופות נמצאו ושמתיאס נעצר. אבל לחרדתה בארט מספר לה שלא מצאו אותן באגם. הוא מאשים אותה בשקרים, אבל היא מתעקשת בפני בארט, שהיא סיפרה רק את האמת. האם זו באמת האמת? הדרך להוכחה עוברת דרך התנכלויות רבות, מכשולים רבים וסכנת חיים. מותח. 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה