יום שני, 1 ביולי 2013

פעילויות קיץ 2013 בספריית דימונה - עולם של חוויות ולמידה/ ד"ר רותי קלמן



את חופשות הקיץ שלי כילדה בדימונה  לא ביליתי מעולם בקייטנות. את המושג קייטנות היכרתי רק בהיותי אמא, וגם אז, לא יותר מדי, ולרוב – לא. שהרי ידעתי על בשרי, שאפשר לבלות נהדר באמצעים מינימליים, מבלי להשתעמם לדקה. מה הסוד? נחשו... חוץ מבילוי עם חברתי ערגה בהצגות דמיוניות של נסיכים ונסיכות, ביליתי את חופשותיי בהליכה לספרייה ובקריאה של אינספור ספרים נהדרים. הספרייה של ילדותי, ששכנה אז ליד השקם הישן של דימונה, שימשה בעיקר כמרכז להשאלת ספרים בלבד, בשבילי בכל אופן כילדה קטנה. הגדולים, וביניהם אחותי נורית, בילו די הרבה גם בספריית העיון.
חלק מספרי הקריאה היה כרוך וחסר ייחוד מבחוץ, אבל בפנים... הו, בפנים היו אוצרות, עולם שלם שרק חיכה שאכנס ואבלע בשקיקה את כל ההרפתקאות, ואת כל הדמויות, הטובות, והרעות, והמתחרטות והנוטות לחסד ולאמת.
כל אותם ספרים נהדרים, ועוד רבים אחרים, מחכים לילדי דימונה גם היום בספרייה שלנו. כל החבורות למיניהן: חסמב"ה, הרביעיות, השמיניות, השביעיות, קופיקו, צ'יפופו, ודנידין, נדי פעמוני ופדינגטון הדוב, סינדרלה, פינוקיו והנסיכה הנרדמת, כולם עדיין כאן, בספרייה, רק מחכים לילדים. עימם מחכים עוד הרבה גיבורי ילדות חדשים, דורה, מרקו, דיגו וחנונים ויומניהם, וכמובן מאות אגדות עם וסיפורים לכל הגילאים. זה הזמן להזכיר למי שעדיין לא נרשם לספרייה, או שעדיין לא רשם את ילדו – זו ההזדמנות, לקראת החופשה הגדולה של הקיץ. ההשאלה היא ללא תשלום.

כדי לעודד את ילדי דימונה לקרוא, אנו מתחילים לספור את מספר הספרים שכל ילד קורא. בסוף שנת הלימודים יקבלו הילדים שקראו הכי הרבה – פרס ויוכנסו לרשימה ארצית. כדי שנוכל להשאיל, וגם לבדוק באופן נכון את מספר הספרים שכל ילד קורא, חשוב לי להדגיש שכל ילד צריך לדאוג  להחזיר את הספרים שכבר סיים, כדי שנוכל להשאיל לו ספרים חדשים על הכרטיס שלו. מי שחייב ספרים – לא נוכל להשאיל לו אף ספר!!! חשוב לי שההורים ישתפו פעולה בעניין חינוכי זה. הילד צריך לדעת, שספרים שהוא שאל מהספרייה – הוא חייב להחזירם. כדי שגם אחרים יוכלו לקרוא, וגם משום שהספר לא שלו, וראוי שיידע להחזיר מה שלא שייך לו.

דבר נוסף שאנו מעוניינים להנהיג אותו בספרייה לקראת הקיץ, הוא יומני קריאה. אנו מבקשים מהילדים להביא חוות דעת אישיות על ספרים טובים שקראו, כדי למשוך קוראים נוספים לאותם הספרים. אז, הורים, אנא עודדו את ילדיכם להמליץ על ספרים טובים שקראו.
היום אנו מציעים בספרייה, בנוסף לספרים, גם מגוון רחב של פעילויות בבקרים. משחקי קופסה, משחקי חשיבה, דפי צביעה, דפי עבודה, תפזורת ועוד. כל אלה יהיו חופשיים לשימוש. ומה עוד?
מכיוון שבעשרת הימים הראשונים של אוגוסט תהיה הספרייה סגורה לרגל החופשה השנתית, תתרכז הפעילות של החופשה בחודש יולי.
בחודש זה ניתן לילדים זמן לישון בבוקר, ובשעה 11:00 תהיה פעילות כלשהי. מה למשל?
יהיו תחרויות טריוויה נושאי פרסים, בנושאים של ידע כללי. התחרות מתאימה לגילאי 7 – 12. יהיו שעות סיפור מוקרנות ("עכבר הספרייה", "אריה הספרייה", וגם "האריה של שעת סיפור").
 בעלי-חיים קטנים וחמודים יבואו לבקר בספרייה בעזרתו האדיבה של דני עמר ועמותת מיל"ן. פעם יגיעו לבקר ארנבות ושרקנים, ואז נספר לילדים את "מיץ פטל", ופעם יבואו לבקר תוכים ותוכונים, ואז נספר סיפור על תוכי.

בימים אחרים תהיה סדנת יצירה, בכל פעם משהו אחר, תהיה סדנה עליזה של  "שמח במטבח", תהיה סדנת צחוק לכל המשפחה (אבל מוגבלת בכמות האנשים), תהיה סדנה של מגנטים עם ירקות, שלאחריה תהיה הצגה "חגיגה בסלט", ותהיה סדנת מובייל של תותים, שלאחריה תהיה הצגה בשם: תותי מארץ התותים.
בנוסף תפעלנה בנות השירות הלאומי בדימונה, הפועלות כיום במסגרת בתי-הספר היסודיים, שעות סיפור והפעלה בספרייה סביב אגדות חז"ל, וגם תקיימנה מרכז למידה בשפה וחשבון.

יום שלם של הצגות יהיה ממש בסוף יולי. תיאטרון "סטגדם" של יורם שרוני, המפעיל מריונטות (בובות על חוטים) יגיע ליום שלם. ההצגות שתהיינה באותו היום הן: שדון הזבל, בארץ הצלילים (שני מופעים) וליטופים.
כל הפעילות שהוזכרה תפורסם בקרוב בצורה מסודרת. עקבו בבקשה אחר העדכונים שיופיעו באתר הספרייה באינטרנט: הספרייה העירונית דימונה. דרך האתר תוכלו גם להתעדכן, וגם להיכנס לבדוק מה קיים בספרייה, ואילו ספרים חדשים נכנסו; נשלח עידכונים גם בפייסבוק: ספריה ציבורית דימונה וגם בתשקיף העירוני המופיע מדי שבוע במקומונים, וכמובן יופיע המידע בספרייה עצמה.
הגדולים שביניכם, שמעוניינים לקרוא את כתבות הבלוג של הספרייה מוזמנים להיכנס לאינטרנט ל"עולם של חוויות ולמידה". ואם עכשיו, בקיץ, סוף סוף מתפנה לכם זמן להציץ להנאתכם במגזינים דיגיטליים דרך המחשב הביתי – זה הזמן ליצור איתנו קשר לקבלת קוד (יש מגזינים מגיל יסודי ומעלה).

אז שיהיה לכם קיץ נעים ומעניין, ולהתראות בספרייה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה