יום ראשון, 28 בפברואר 2021

'שבע האחיות : סיפורה של מאיה' מאת לוסינדה ריילי מאנגלית: דפנה לוי

כתבה: ד"ר רותי קלמן


ה"אחיות" של לוסינדה, אומצו כולן, לא ביחד, על-ידי פא סולט, מי שֶׁיְּגַדֵּל אותן כְּאָב אמיתי ובאהבת אמת. כל אחת הגיעה בזמן אחר, ממקום אחר, כמתנה לאחיותיה, כשחזר ממסעותיו הרבים. לעתים חלפו מספר שנים בין אחות לאחות, לעתים חודשים ספורים. 

הן גדלות בחממה של בית גדול, שכולו שפע. פא דואג לתת לכל אחת מהן הרגשה שהיא האחת והמיוחדת. הוא דואג לפתח ולעודד כל אחת בכיוון שנראה לו מתאים לה, והוא יודע עליהן מעבר למה שהן חושבות. מצד שני, הן לא יודעות עליו כמעט דבר.

הרמז שאני קיבלתי לדמותו המסתורית, על־פי ספר ראשון זה, שהוא סיפורה של מאיה, קשור לאהבתו את הפלאידות שברקיע.

הפלאידות הן שבע האחיות, שעל-פי המיתולוגיה היוונית הפכו לכוכבים כדי לנחם את אביהן, אטלס, שנגזר עליו לשאת את כיפת השמיים על כתפיו. בשמיים ישנו צביר כוכבים שבין הבולטים שבכוכביו נמצאות הפלאידות, שבע האחיות. גם המכונית היפנית סובארו, נקראת על שם האחיות, כשהלוגו שלה הוא שרטוט של מיקום הפליאדות במבט ראשון אל השמיים.

"היה זה לילה זרוע כוכבים בתחילת ינואר 2013 כשצץ בי הרעיון לכתוב סיפור אלגורי על שבע אחיות מיתיות" כותבת לוסינדה ריילי בסוף הספר עב־הכרס הראשון. בהמשך היא הוסיפה עוד ששה ספרים, שכבר יצאו באנגלית. אחד לכל אחות. האחרון שביניהם, הוא על האחות החסרה, שלא זכתה להשלים את השביעייה, ועל הסיבות לכך. הספרים הפכו מיד לרבי־מכר עם צאתם לאור, וחברת הפקות בהוליווד כבר רכשה את הזכויות לסדרה רב־עונתית. לעברית תורגמו בינתיים רק שלושת הספרים הראשונים.

מאיה היא הבכורה. ראשונת המאומצות. סיפורה, מתחיל מהרגע שבו נודע לה שאביה נפטר, והלווייתו כבר נערכה, כפי שביקש, כדי למנוע את צער ההלווייה מבנותיו. לאחר ההלם, נפגשות כל האחיות בבית המשפחה, ואחרי שהן שומעות מעורך הדין של אביהן, שהן מסודרות ברמה הבסיסית לכל חייהן, כשרק את המותרות הן צריכות להרוויח בעצמן, הן עוזבות אחת אחת, לא לפני שהן נחשפות לספרה ארמילרית Aarmilary sphare, מיצג אסטרונומי, שהוצב בגן שלהן לאחר מותו. שמותיהן מופיעים על הטבעות הצרות המקיפות את הגלובוס, כשקואורדינטות מכוונות כל אחת מהן, אל המקום שבו החלו חייה. שכן הן אינן יודעות דבר על מוצאן האמיתי, מאיפה באו, ומי היו הוריהן. בנוסף לכך, הן זוכות במשפט ביוונית, המאפיין ומכוון כל אחת מהן. מעורך הדין של אביהן, הן תקבלנה מעטפה. עם רמזים נוספים לעבר שהן לא יודעות עליו כלום.

מאיה, שגרה בקוטג' ליד בית המשפחה, מבינה מהרמזים שהשאיר לה אביה, שמוצאה מריו דה ז'נירו שבברזיל. שרשרת עם אבן ירח, ואריח משולש עם כתובת מסתורית ושני שמות לא ברורים, מהווים נקודת פתיחה קלושה ומאתגרת למאיה, להתחיל לחקור אחר מוצאה. מי שנהגה להתבודד, כבר שנים, מקבלת תמריץ לצאת ולגלות את שורשיה ותעלומת מוצאה. בד בבד אנו נחשפים לדרך הכנתו של פסל ישו הגואל, על-ידי האדריכלים: הייטור דה סילבה קוסטה ופול לנדובסקי. לימים יהפוך פסל ענק זה – שגובהו 38 מטרים, והוא מתנשא מעל ההר הגבוה קורקובדו – לסמלה של ריו דה ז'נירו.

הספר מרתק וכתוב נפלא, ואני משתוקקת כבר לקרוא את הספר השני בסידרה, 'אחות הסערה'. הוא סיפורה של אלי. 

קיראו גם אתם. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה