יום חמישי, 4 במרץ 2021

'אחות הסערה: סיפורה של אלי' מאת לוסינדה ריילי מאנגלית: דפנה לוי

כתבה: ד"ר רותי קלמן


בסופו של הספר "אחות הסערה", שהוא השני בסידרת "שבע האחיות", כותבת המחברת, לוסינדה ריילי: "בשבילי, הסדרה היא פשוט סיפור ענקי אחד..." ורומזת לנו ש"בתשתית של כל סיפור יש עלילה נסתרת שעוברת בו." הסודות ייחשפו בסופו של דבר, היא אומרת. אך מי שיהיה ער לכך, ימצא חלק מהרמזים בכל אחד מהספרים. בספר זה מצאתי חיזוק לְמַה שחשבתי בספר הקודם, בתמונה התלויה בחדרו של האב המאמץ, פא סולט, ובשיחה המסתורית שגיבורת הספר נחשפת אליו.


בספר הזה, אנו נכנסים למחשבותיה, מעשיה ורגשותיה של אלי ד'פאלייה, שהיא המקבילה המודרנית לאלקיונה, האחות השנייה של שבע האחיות במיתולוגיה היוונית. שם, מצטיירת דמותה של אלקיונה כמנהיגה. לכן גם כאן, התכונות של אלי הן של אישה צעירה וחזקה, דעתנית ומנהיגה טבעית.


המוסיקה המלווה את הספר היא הסוויטה "פר גינט" של אדוורד גריג, ולא בכדי. סיפורו של הנריק איבסן "פר גינט" מציב הקבלה בין סולווג המחכה לאהובה, פר, שיחזור ממסעותיו, ואת שירת געגועיה אליו, לבין העלילה הפנימית מהעבר, שנחשפת לאט לאט בפני אלי. עלילה זו מתמקדת באנה לאנדוויק עם קולה המופלא, המחכה שנים רבות לינס הלוורסן, בעלה המוסיקאי, שיחזור ממסעותיו. יש התפתחות בין העלילות. בעלילת המחזה של איבסן, האישה הקטנה, סולווג, ממתינה כנועה, לאהובה, וסולחת לו על הכל, בעלילה הפנימית, של אנה וינס. אנה, ניצלת בזכות ובעזרת המלחין גריג. מתרוממת מאשפתות אל שיא הקריירה המוזיקלית שלה, והעצמתה, כבר רומזת, שאלי, העומדת במרכז העלילה החיצונית, מוצאת את החוזקות שלה, למרות אובדן היקרים לה מכל. היא מקרינה חיוביות וכוח, ומצליחה להתגבר על האובדן, כמו גם לממש את כישרונה המוזיקלי, ולגלות את קרובי משפחתה שעליהם לא שמעה מעולם קודם לכן.


את אלי עוטפת משפחתה. חמש האחיות ואם הבית, מרינה, המכונה בפיהן "מא", שכנראה יודעת הרבה יותר ממה שהיא חושפת בפניהן, על תעלומות חייו ומותו של אביהן המאמץ פא סולט, שאלי היתה קשורה אליו ביותר, במיוחד בשל האהבה המשותפת שלהם לשייט.


כשאלי חוזרת לביתה ולאחיותיה, עם היוודע לה דבר מותו של אביה האהוב, היא מתקרבת לבית הנקרא אטלנטיס: "למראה הבית חשתי מדקרה נוספת של אובדן. פא סולט קרא לזה הממלכה הפרטית שלנו. הבית נבנה במאה השמונה-עשרה, והוא אפילו נראה כמו טירה מסיפורי אגדה, עם ארבעת צריחיו והקירות החיצוניים הצבועים ורוד. תמיד הרגשתי מוגנת כאן, בבית המבודד הזה על האי הפרטי, המוקף גנים נהדרים. אבל בלי פא סולט הוא נראה לי ריק."


ובכל זאת גם היא מגיעה לנקודה שבה גם היא רוצה למצוא את עברה, כדי לאפשר להווה ולעתיד להתקיים. לשם כך היא נעזרת בקואורדינאטות שהשאיר לה אביה, וברמזים המופיעים במעטפה שהכין לה.


המסע המופלא והמדהים שעוברת אלי בספר הזה, יסתיים ויפתח אותנו אל הספר השלישי, שהוא "אחות הצללים" ויהיה זה סיפורה של האחות השלישית, סטאר. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה