יום רביעי, 13 במרץ 2019

'סודות באחוזת השושנים' מאת הילה ארוון

כתבה: ד"ר רותי קלמן 


רחל רוזילייו, מנהלת בית־ספר אלפסי בדימונה, אישה יקרה לליבי, הייתה זו שהמליצה בפניי על ספריה של הסופרת הילה ארוון. גיליתי שקיימים חמישה ספרים שלה: 'אי התפוחים', 'כחותם על ליבך', 'סודות באחוזת השושנים', 'הדרך הביתה', ו'זר של קוצים'.
לקחתי לידיי ספר עב כרס, את 'סודות אחוזת השושנים'. היבטתי על עוביו (572 עמודים), ותהיתי אם אצליח לעמוד במשימה. ומה אומַר? הילה ארוון עשתה לי חיים קלים. הספר כתוב כל כך טוב, וכל כך מותח, ומסקרן, שהיגעתי לעמוד האחרון, ואז ל'דבר המחברת', ואז ל'תודות', ו... זהו. פשוט הצטערתי שלא נשארו עוד עמודים.
אבל ברור לי, שלא יהיה זה הספר האחרון שאקרא של ארוון, ואני שמחה לבשר לכם שביום שני 18.3.19 בשעה 20:00 בערב, נפגוש בספרייה המרכזית שלנו את הסופרת הזו, את הילה ארוון, שתגיע במסגרת פרוייקט חדש של נעמ"ת הנקרא "סופרות שוות" לכבוד יום האישה הבינלאומי. זהו פרוייקט ארצי, שיקיים פעילות רוחבית ארצית באותה השעה, בדיוק, בספריות רבות בארץ, וספריית דימונה ביניהן. המפגש הוא בחינם. אנא הירשמו (טל.: 0732756165).

אז מה ריתק אותי כל־כך בספר זה? הכתיבה הזורמת, הסיטואציות הלא צפויות, המתח, כפועל יוצא מהן, חיבור עבר ועתיד, קונספירציות, טרגדיות, ואהבה, שעומדת בסכנה.
ד"ר רומי אלקיים, היא נציגת המועצה לשימור אתרים היסטוריים. היא מנסה להציל אחוזה עתיקה, מראשית ימיה של נס ציונה. האחוזה מועמדת להריסה על־ידי יואב לנדאו, בעליה של חברת 'לנדאו אחזקות בע"מ'. "הוא יעשה הון בזמן שדחפוריו ישבשו את האיזון העדין שבו חיו בעלי החיים באזור ויבריחו אותם משם, יהרוס את האחוזה העתיקה שעדיין עמדה על תילה ועוד כהנה וכהנה מפגעים שרומי כבר לא יכלה למנות על אצבעותיה... יואב לנדאו מעולם לא הראה את פניו בבית המשפט – אנשיו עמלו וטרחו עבורו, כדי להיחלץ מהתביעות שלה... אך לא הפעם... אצבעותיה טופפו על העתק מצו המניעה שהוציא השופט באותו הבוקר לפי בקשת המשטרה. הפעם, מר לנדאו, הפציע חיוך על פניה, נראה שאין לך בררה אלא להתמודד מולי באופן ישיר. הפעם הצלחתי לעצור אותך."

הפגישה הזו, שעומדת להתרחש במשרדו, תחולל מהפיכה ביחסי האיבה שבין רומי ליואב, שכללו עד לאותה העת: מכתבים, בתי משפט, צווי מניעה, התקפות שלה, והתחמקויות שלו, עוד בטרם נפגשו פנים אל פנים.
שתי משפחות עומדות במרכז הדרמות. משפחת ויינבאום, הגיעו לנס ציונה, לאזור ואדי אל-חנין ב-1883 בתקופת השלטון העותומני. אבי המשפחה קנה 150 דונמים ועליהם בנה את ביתו. מי שבסופו של דבר יקנה את המבנה ממשפחת ויינבאום, הם בני משפחת לנדאו. הטרגדיות האופפות את שתי המשפחות יתגלו במהלך העלילה על ידי רומי ויואב, וישנו את חייהם לעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה