יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

'הבריחה' מאת דיוויד באלדאצ'י ; מאנגלית: נורית לוינסון

כתבה: ד"ר רותי קלמן

איך צריך להרגיש אדם שכל חייו היה אחיו הגדול – העוגן המשמעותי ביותר, שבו האמין ובטח ללא סייג – הוכנס לכלא באשמת ריגול? האם להאמין שזה אפשרי בכלל, בתור מי שמכיר את אחיו לפני ולפנים? וגם אם האמין שאחיו הבכור מואשם על לא עוול בכפו – מה יחשוב, כשאותו האח מצליח לברוח מהכלא הכי מאובטח בארה"ב, בחסות הפסקת חשמל כללית ומסתורית, ושבמקומו, תימצא בתאו גופת גבר לא מזוהה? האם גם בשלב זה יחשוב שאחיו חף מפשע?

אז זה מה שקורה לג'ון פולר. רוברט, אחיו הבכור, בחור מבריק, שדרכו היתה סלולה מעלה להגיע עד לראש הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב, ישב זה שנתיים בכלא באשמת בגידה, ועתה נודע שהוא הצליח לברוח מהכלא. 

האחריות על התיק של רוברט פולר נופלת על הסוכנים המיוחדים של המודיעין הצבאי הנגדי ושל האף-בי-איי. אבל הם פונים דווקא לג'ון פולר, האח הצעיר של הנמלט, ומבקשים ממנו לחקור את ההיעלמות, ולסייע לשלטונות להשיב את הבורח לכלא, או יותר גרוע, להוצאה להורג. שהרי הוא חשוד עכשיו גם ברצח אותו גבר מסתורי שנמצא במקומו בתאו.

באלדאצ'י, אומן ספרי המתח, עושה זאת שוב. גיבורו, ג'ון פולר, עשוי ללא חת, חד ראייה. מוחו עובד ללא הפסקה, גופו לא נח, ומוסריותו לא מוטלת בספק. כיצד ינהג במקרה של אחיו שנאשם בבגידה במולדת? 

"שני האחים היו קרובים זה לזה בצורה יוצאת דופן כל חייהם, היות שאביהם היה שקוע בקריירה הצבאית התובענית שלו ואמם נעדרה רוב הזמן. ג'ון פולר נהג להתייעץ עם אחיו בכל ההחלטות החשובות בחייו, מהצעה לדייט עם נערה עד בחירת תפקיד בנבחרת הפוטבול בתיכון, מעזרה חיונית לקראת בחינה בפיזיקה בשנתו הראשונה בקולג' ועד הדרך הנכונה להודיע לאביהם על החלטתו לא ללמוד בווסט פוינט ולהיות קצין. עצותיו של בובי היו טובות וענייניות ונבעו מכוונות טובות, והן עזרו לפולר להגיע לאן שהגיע. לטוב ולרע. האם עכשיו אותו מנטור הפך פתאום לאויב שלו?"

ג'ון פולר, מבין שלפניו הרבה מאד סימני שאלה, ושמדובר בסיפור גדול בהרבה, ממה שנדמה. לצידו מצוותת ורוניקה נוקס, מהסוכנות לביטחון לאומי. האם לבטוח בה? האם היא איתו או נגדו? 

אנשים בדרגות גבוהות הופכים לחשודים. יש שנרצחים, יש שמאמינים שרוברט פולר – האסיר שהואשם בריגול ובבגידה – הופלל. העלילה מסתבכת, והמפגש בין שני האחים המבריקים לבית פולר הוא בלתי נמנע. האם ישתפו פעולה? או יעמדו זה מול זה, משני צידי המיתרס? האם יטוהר שמו של רוברט?  קיראו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה