יום שני, 21 במרץ 2022

'מה המספר שלך?' מאת סופי קינסלה מאנגלית: דנה טל

  כתבה: ד"ר רותי קלמן

 

בחורה צעירה בשם פופי מאורסת לד"ר מאגנוס טאוויש, בנם של ונדה ואנטוני, שניהם פרופסורים באקדמיה. בבית שלהם, היא מרגישה נחותה לגמרי, שכן השיחות איתם, מראות לה עד כמה היא לא יודעת, ומכאן היא מסיקה שהם לא מעריכים אותה כלל, ולא רוצים שמאגנוס בנם, יישא אותה לאישה. בתור מי שאיבדה את הוריה, עשר שנים קודם לכן בתאונה, אין היא יודעת כיצד לנהוג וכיצד להבין את התנהגותם של הזוג טאוויש, מה שלא מאפשר לה להיות טבעית, אלא בעיקר לנסות "לשחק" במגרש שלהם.

כשהיא מאבדת את טבעת הברקת המשפחתית שמאגנוס נתן לה כמתנת אירוסין, היא נתקפת חרדה איומה מתגובת ארוסה והוריו, והיא משפילה עצמה עד כדי חיטוט בפחי המלון – שבו חגגה עם חברותיה מסיבת רווקות קטנה – בין קפלי השטיחים, במפיות נייר מלאות פירורי קאפקייקס, ומאחורי כל כיסא מוזהב. היא מציקה בייאושה לעובדי המלון שיעזרו לה לחפש, ומבחינתה, שיפסיקו לתפקד, ויקדישו את כל זמנם לחיפוש הטבעת.

אבל מסתבר, שהטבעת אינה האבידה היחידה שלה. כשהיא מחוץ למלון, בניסיון להשיג קליטה לטלפון, שעצר באמצע הודעה הקשורה לטבעת, חולף מאן דהוא עם אופניים וחוטף את הטלפון הנייד שלה מהיד.

 "אאאאאאא!" אני שומעת את הצעקה המזועזעת שלי עוד לפני שאני מבינה בכלל מה קרה. אני מרגישה פתאום כאב בכתף. האצבעות שלי שרוטות. דמות על אופניים מדוושת במהירות לכיוון קצה הכביש... היד שלי ריקה. מה לעזאזל – אני בוהה בכף ידי בתדהמה משתקת. הוא נעלם. הבחור הזה גנב לי את הטלפון. הוא גנב אותו, לעזאזל. הטלפון שלי הוא החיים שלי. אני לא יכולה לחיות בלעדיו. הוא איבר חיוני... כל האינסטינקטים שלי רוצים לשלוח למישהו הודעת אומייגד, איבדתי את הטלפון שלי!" אבל איך אני יכולה לעשות את זה בלי הטלפון שלי לעזאזל?".

כעת ניצבת פופי בפני בעייה כפולה. מי שימצא את הטבעת, לא יוכל ליצור איתה קשר ולהודיע לה על כך. היא נמצאת שבוע לפני חתונתה, וכל ההכנות, בהכרח מחייבות טלפון צמוד. ואז היא מוצאת טלפון שהושלך לפח. הוא נראה מתפקד, והיא מתאוששת. אבל מסתבר, על-פי המדבקה הצמודה אליו, שזהו טלפון של מישהי בשם ויולט מקבוצת הייעוץ וייט גלוב, והמספר רשום עליו.

קומדיית מצבים משעשעת מתפתחת מכאן והלאה בין סאם, מנהל קבוצת הייעוץ, שיוצר קשר ומצפה שהזרה שאוחזת בטלפון של ויולט מזכירתו, תחזיר לו את טלפון החברה, לבין פופי, שמסרבת לוותר על הטלפון, כל עוד אין לה טלפון אחר. היא מבטיחה לו להעביר אליו את כל ההודעות של החברה שיגיעו אליה, ובינתיים מתנהלת עם הטלפון ועם חייה המבולבלים. סאם מסכים כמעט בלית ברירה לעיסקה המשונה. הסיטואציה שאליה נקלעו כשהם חולקים את אותו הטלפון, יוצרת מצבים משעשעים והופכת אותם לשותפים וחולקי סודות וקשר.

רק בהמשך, תבין פופי, מה באמת היא מרגישה כלפי מאגנוס, כלפי החתונה עימו, וכלפי סאם, שחודר פתאום לחייה. הספר קליל, ומלא דרמות קומיות ומצבים מצחיקים בהחלט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה