יום חמישי, 8 בדצמבר 2016

הסוד של פרעה מאת קלייב קאסלר וגראהם בראון


כתבה: ד"ר רותי קלמן


הקונוטציה היהודית לשם 'פרעה' מעלה מיד בזיכרוננו את מלך מצרים, שהסתבך עם משה, ונאלץ לשלח את עמנו לחופשי. אבל הפעם שם המשחק הוא מה שקורה גם כיום: 'טרור בינלאומי'.
שני דברים שונים ומשונים קורים בעולם המסופר בהווה. באחד – נשלחים אותות מצוקה מהאי הדרומי ביותר של איטליה, הנקרא למפדוזה. אי זה שייך לנפת סיציליה, אבל הוא קרוב יותר ללוב. מי ששולחת את אותות המצוקה היא רופאה בבית החולים המקומי, בשם ד"ר רנטה אמברוסיני. היא מדווחת שערפל שחור אפף את העיר וכל 5000 התושבים איבדו את ההכרה. הרופאה עצמה, הספיקה למלט עצמה, עם עוד כמה אנשים, אל חדר אטום, ומשם היא יוצרת קשר עם העולם ומזעיקה עזרה.

מי שנחלצים לעזרת האי הם קורט אוסטין וג'ו זוואלה, מהסוכנות האמריקנית לחקר מסתרי הימים והאוקיינוסים הנקראת 'נומה'. הם מגיעים לאי עם חליפות צלילה, אך בזמן שהם מתמרנים כיצד לעזור ל-20 האנשים שנותרו בחיים בחדר אטום, הם נתקלים להפתעתם באדם כהה עור שיוצא מהמעלית ומתמוטט אל הקיר "תחילה היו עיניו של האיש מצועפות, אבל כשקורט התקרב אליו הן נפקחו והביטו ישירות בעיניו. לא היה בהן כל טירוף או פחד. רק רשעות קטלנית שקיבלה גיבוי מאקדח קצוץ קנה שהאיש שלף וירה בו."

האירוע השני הוא אירוע מתמשך המתרחש, בו-זמנית, במקומות שונים ברחבי אפריקה: לוב, טוניסיה, אלג'יריה. כל מקורות המים, הולכים ומתייבשים. אנשים מתחילים להיות ממורמרים, למרוד בשלטונות, ליצור מהומות ואנרכיה.

למראית עין, נראה שאין קשר בין שני האירועים, אבל מי שעומד מאחורי שניהם, הוא רשע תורן בשם טארק שאקיר, העומד בראש ארגון טרור, שמתכוון להשתלט על אירופה בעזרת תכסיס נכלולי. הוא גילה שבתקופת הפרעונים, הצליחו כוהני אוסיריס (אל המוות והתחייה על פי המצרים הקדומים), ליצור חומר רעיל ביותר המכונה 'ערפל שחור'. מי שבא במגע עם חומר זה נכנס לתרדמת, בלא שמוחו נפגע. בד בבד, קיימת גם תרופת-נגד הנקראת: 'נשימת מלאך'. המצליחה לשחרר את הנפגע ולהחזירו לחיים. מה שחשוב לשאקיר, זה לשמור את הסם-הנגדי בסוד. כל עוד רק הוא יודע על כך, השליטה בידיו. הוא מקים חברת חשמל בשם 'אוסיריס'. החברה מתגאה שהיא מקימה תשעה-עשר מתקנים לאורך הנהר, שיספקו את תצרוכת החשמל העתידית של מצרים, אבל קורט, ג'ו ורנטה מבינים שמשהו חשוד מתרחש, ולא רק בגלל שמנסים להרוג אותם, אלא שהתחנה אינה פועלת כפי שתחנת כוח אמורה לפעול.

עוד מככבים בספר: ספינה טרופה בשם סופי ס., שהיתה חלק מהצי הים-תיכוני של נפוליאון, ציורים ולוחות חרס עתיקים, מסמכים מתקופת נפוליאון, זוג אריסטוקטי צרפתי, פול הגיאולוג ואשתו גמאי, ד"ר לביולוגיה ימית, והרבה חומר נפץ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה